Hva? | Hvordan? | |
1. Forberedelse før møtet | Lag møteinnkalling | |
2. Velkommen | Vær en hyggelig møtevert | |
3. Nåsituasjonen | Gjennomgang av status | a) Barnet/ungdommen/foresatte kan beskrive situasjonen, hvis de ønsker det. Hva er utfordrende? |
Felles målsetting | b) Evaluering av tiltak som ble avtalt på forrige møte. Hva har fungert? c) Målsetting: Hva ønsker foreldre/foresatte/ungdom/familien hjelp til? Hva er målsettingen med innsatsen? d) Er målsettingen fra forrige gang den samme? | |
4. Veien videre | Hva skal det jobbes (videre) med? | a) Drøft videre tiltak og handlingsmuligheter som kan være aktuelle med utgangspunkt i situasjonen slik den er nå og den aktuelle målsettingen. Møtedeltagerne foreslår tiltak ut fra hva egen tjeneste kan bidra med for å nå målsettingen. b) Hvilke tiltak skal videreføres fra forrige periode, og hvilke kan avsluttes? c) Hvilke nye tiltak skal settes i gang? d) Koordiner tiltakene. e) Fordel ansvar for tiltakene og skriv ned hvem som er ansvarlig. |
Neste møte | a) Er gruppa riktig sammensatt? b) Planlegg når tiltakene skal evalueres og når neste møte med evaluering av tiltakene skal finne sted. | |
5. Avslutning | Oppsummering | a) Hva var formålet med møtet? Kom vi i havn? b) Er det andre avklaringer som må gjøres før vi avslutter? c) Er det noen som skal orienteres om det vi har besluttet i møtet? Hvem gjør det? |
Evaluering av møtet | Hva har fungert bra og hva kan gjøres annerledes/bedre til neste møte? Evaluer både struktur og innhold. | |
Takk for møtet | Takk for møtet, og avslutt. Når møtet er avsluttet er vi ferdige med å snakke om barnet/familien. Møtet skal ikke fortsette ute på gangen. |